Söndagskväll

Den här eftermiddagen har varit riktigt skön! Jag har suttit och läst en bok som har varit så rysligt tragisk, men nu verkar det ordna upp sig till slut. Eller ja, inte riktigt än, men det börjar iallafall skymta en ljusning vid horisonten. Jag har läst böcker av författaren förut (Francine Rivers), och hon har en förmåga att låta sina figurer ställa till det helt galet mycket för sig innan det vänder och alla blir lyckliga - förstås med Guds hjälp. Det värsta är att jag brukar vara rättså tjurig innan jag kommer till vändpunkten, för jag rycks med så väldigt i allt elände. Men som sagt, snart verkar livet bli bättre i böckerna, så jag kan andas ut igen.
 
Om en liten stund ska maken och jag spela ett nytt spel, Bet your brain, som vi tror att vi tycker om båda två. Vi har spelat det en gång förut, men sällskapet vi hade då uppskattade inte spelet och då blir det ju inte så roligt, så ikväll när det bara är vi nördar gör vi ett nytt försök. 
 
En söndagseftermiddag i min smak! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0