Naglar

Nu behöver jag tips! Helst enkla, icke tidskrävande och billiga tips.
 
Problem: Mina naglar spricker. Uppifrån och ner. Det tar världens tid - månader - för dem att växa till sig och bli ospruckna igen, men sedan tar det max ett par veckor så kommer det nya sprickor. Jag biter inte så mycket på naglarna, "bara" när de redan har skrotat till sig, men jag försöker vara duktig och fila bort kanter och ojämnheter. Mjölk är uteslutet, det slutade jag dricka när jag ammade och får närmast äckelkänslor av sedan dess, men jag äter fil, ost etc. B-vitaminter har jag ätit dagligen sedan i somras, men det har inte gjort någon skillnad. 
 
Så. Vad ska jag göra? Det är fult och gör ont. Ja, okej då, oftast gör det inte ont, men fult är det och fastnar i vantarna gör det.   
 
 
Kom ihåg: enkelt, icke tidskrävande och billigt. Och utan att jag behöver dricka mjölk. 

Kommentarer
Postat av: Pastorsfrun

Det ska finnas genomskinligt nagellack som hjälper till att stärka naglarna.... Vet inte exakt var, men borde finnas på typ Åhléns och liknande affärer.

Svar: Fick ett kit med så'nt av mamma - hoppas det fungerar!
Emmakaka

2013-01-13 @ 17:58:00
URL: http://Pastorsfrun.blogg.se
Postat av: Pricki

Godis!
Allt som är gelatinbaserat fungerar. Du vill inte veta varför, men det funkar.
Så det är bara att sätta igång att äta godis! ;)


Svar: Jo, jag vill veta varför. Tror jag...
Emmakaka

2013-01-15 @ 17:25:00
Postat av: Bonnfrua

Smörja händerna och nagelbanden/naglarna med riktigt fet kräm, typ Locobase eller MiniDerm eller Fenuril...

Svar: Jag gillar alla tips som innebär att jag får smörja händerna mer! :) Är lätt beroende av hudkräm...
Emmakaka

2013-01-18 @ 16:02:19
Postat av: Pricki

"Gelatin is a mixture of peptides and proteins produced by partial hydrolysis of collagen extracted from the skin, boiled crushed horn, hoof and bones, connective tissues, organs and some intestines of animals such as domesticated cattle, chicken, pigs, and horses." men som sagt, för ömtåliga naglar fungerar det fantastiskt bra.

2013-01-19 @ 15:33:57
Postat av: mozter

Men kära Emma, har du också fått såna naglar! Din morfar hade det. (Även barndomens Tomte hade det, underligt nog.) Och, tyvärr, även din mozter har det på detta eländiga vis. Det blir värre om vintrarna, dessutom. Hittar du något ofarligt undermedel, så är jag innerligt tacksam att få ta del av detta. Gelatin är dock väldigt äckligt, möjligen för utvärtes bruk...

2013-01-20 @ 14:18:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0