Slut

Sista dagen på jullovet, och jag kombinerar förberedelser för att inte vara hemma hela dagarna (städning, tvätt etc) med att ta det lugnt. När man är hemma dagar i sträck, är det inte så betungande att städa ett par timmar, till skillnad från hur det känns när man åker hemifrån innan gryningen och kommer hem långt efter att det blivit mörkt - så det gäller att passa på!
 
Vi har några småstökiga dagar framför oss, för maken - som brukar ta "morgonskiftet" här hemma eftersom mina lektioner börjar en halvtimme före barnens och dessutom är tre mil härifrån - är på utbildningsdagar i Stockholm. Ett par dagar har jag skyfflat om, så att jag ska kunna ta till skola och tandläkare, men en dag väcker jag dem och så får de fixa resten själva. Egentligen är de rätt stora, men det förhindrar inte att det är svårt att vakna på morgonen och komma ihåg det viktigaste. Onekligen är det ändå lite lättare när maken är bortrest nu, när barnen är större, än vad det var för några år sedan. 
 
Så ser det ut idag. Nu borde jag varva min lugna period med en stunds arbete (rensa lite i kylskåpet, byta tvätt i maskinen). Kanske gör jag det, kanske inte. Jag gör det nog. Jag kan skriva att jag gör det i alla fall; ni kan ju ändå inte kontrollera... 
 
So long!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0