Lunken

Igår fick vi köksgolv, men nu har renoveringen tagit tillfälligt stopp. Toalettväggarna skulle ju också fixas den här veckan, men av någon orsak hade inte mattan blivit beställd. Det blir att duscha i diskhörnan ett tag till, alltså. Det är svårt att hinna det vi ska göra själva också, tyvärr, eftersom vi ju faktiskt jobbar om dagarna. 
 
Men vi har varit och ordnat nya pass idag! Barnen är nöjda med att de växer - en av dem (gissa vem!) är nu 187 cm och i telefon hör man inte om det är han eller hanses pappa som pratar. Det sistnämnda står det inget om i passet, dock.
 
"Min" rektor är också rektor på skidgymnasiet, och igår hade han fixat så att vi lärare fick åka längd handledda av elever därifrån. Påhejad av ivriga, välmenande, unga instruktörer utan förståelse för en annans fundamentalt dåliga kondition, råkade jag ta ut mig en smula mer än vad som kanske var bra. Jag har lite svårt att lägga benen i kors idag pga värk i ljumskarna, men den stolliga huvudvärken jag somnade och vaknade med har iallafall gett med sig. 
 
Förresten ringde IKEA förut idag, men jag kunde inte svara eftersom jag hade lektion. Hoppas, hoppas, hoppas att köket inte är försenat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0