Fjäril I

Detta är upptakten till en liten, möjligen något ointressant, inläggsserie om fjärilar. Jag gillar fjärilar av flera orsaker, och här kommer den första och kanske mest uppenbara: 

Fjärilar hör sommaren till. På sommaren har varje plats och tid sin egen färgskala, från mjukaste blårosa skärgårdskvällar till grönmättade hagar överströsslade med knalliga blommor. Sommarvinden kan vara som en varm smekning mot skinnet. Sommar är hur ett enda nyplockat smultron ger en hel smakexplosion i munnen. Om sommaren kommer ibland en känsla över mig: Om himlen ser ut så här, då är jag nöjd.
 
Och, förstås, det är semestertid. Det är sannerligen inte heller oviktigt!
 
Fjärilar representerar sommaren så väl - färgerna, blommorna, vinden, lättheten... Japp, jag gillar dem.   
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0