Tro

Om man inte räknar med detta blogginlägg, har jag skrivit 161 stycken. Av dem finns det absoluta flertalet under kategorin "allmänt", 21 kategoriseras "barn" och 14 "burkar". Under kategorin "Gud & Jesus & så'nt" finns blott sju inlägg. Det blir var 23:e inlägg i snitt, alltså mellan 4 och 5%. En ganska liten andel, om man tänker att Gud är tillvarons centrum och huvudperson. Det tål att tänka på.

En snabb analys av varför jag inte skriver mer om min tro, ger tre orsaker:
1. Jag tänker en hel del på annat också...
2. Jag vill gärna föra samtal om tron, ha en dialog - att uttrycka sig i skrift till okända läsare är svårt!
3. Jag funderar och tampas en del med tron och Gud just nu, och det känns alltför privat för bloggosfären.

Men jag tycker att det är viktigt, och jag önskar att Jesus syns genom mig även när jag inte pratar eller skriver om honom.
Så var det med den saken!


Kommentarer
Postat av: Jocke

Någon man är riktigt nära behöver man sällan prata om!

2009-08-31 @ 18:33:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0