Pratkvarn

Jag tror att jag pratade enormt mycket när jag var puttefnask, iallafall minns jag tydligt att jag ofta blev tillsagd att vara tyst en stund. Det där har gått i arv - till alla tre, men kanske i allra högst grad till mellanflickan. Idag hade vi en timma för oss själva, som vi ägnade åt julklappsletande till släkten. Det är inte lätt att hänga med och engagera sig i riktigt allt hon hinner säga på en timma, men hon utnyttjar tiden när ingen annan avbryter väl!

Det är bra mysigt med de där stunderna, mellanrummen i vardagen, då man hinner med barnen ett och ett. Även om man måste vila öronen efteråt. 


Kommentarer
Postat av: Mia

Ha ha, pratandet går nog i släkten... Seth pratar och pratar så han knappt hinner andas mellan orden =)

När det gäller detta att jag hinner pyssla:

Du: jobbar heltid Jag: jobbar 85%

Du: har tre barn i skolåldern med allt vad det innebär. Jag: ett barn som är 4.

Okej, vi båda har stora hus och män som jobbar som pastorer, så där är det ju samma situation, men de ovanstående grejerna gör att det är stor skillnad på vad vi hinner med.

Kram

2009-12-11 @ 11:52:38
URL: http://pastorsfrun.blogg.se/
Postat av: Mia igen

Jo, det är nog så att om man ska göra julsenap och såna grejer, så måste man nog tycka det är roligt också =)

Vi får absolut höras om pluttens födelsedag. Jag har beställt tårta i ert lilla samhälle som vi ska hämta den 23 runt 16-17 =) Har även beställt en bakelse till E.

Kramar

2009-12-12 @ 22:37:09
URL: http://pastorsfrun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0