Melodier

Det är säsongens första melodifestivalkväll, men jag är obekymrat bortkopplad från årets cirkus. Istället tänker jag ägna några rader åt den musik som följt mig idag.
 
Som sagt är maken på läger, och han har författat en lägersång på BWO-melodin Lay your love on me. Den sitter som berget i hela familjens huvuden, och sålunda började dagen i schlageranda. Dessbättre den tonat bort något under dagen, allteftersom jag har intagit annan musik. Först ut var Highway Found; ett svenskt country-/rockband med skön musik men stundtals bristfällig engelska. Kan provlyssnas på www.myspace.com/highwayfound. Sedan tryckte jag i Scott Springer, men det är sådan musik jag egentligen bara lyssnar på i smyg, så den länkar jag inte till. ;)

En stor del av dagen har barnen lagt beslag på stereon för att lyssna på när Tjorven & Stina sjunger barnvisor. Det är småtrevligt i början, men efter tredje varvet gäller det att kunna koppla bort det. Jag är dock lite imponerad av Tjorven & Stina; det är inte särskilt lätta melodier de tar sig an, och de hinner med både engelska, franska och lappska. Dessutom lyssnar barnen fastän det bara är två flickröster - alltså ganska långt ifrån många andra barnskivor med fullt komp och tuffa elgitarrsolon...

Ikväll har vi varit i kyrkan och lyssnat på lite akustiskt - enkelt & stilla, och särskilt en sång kröp inombords när jag slöt ögonen. Sången som hette Jag är kär blev dock svår att ta på allvar för mig, förhärdade varelse.

Dagens stora musikupplevelse var trots allt när barnen och jag, alla lika nöjka, skrålade med i Carolas Främling på hemvägen. Så trots TV-bristen/-friheten slutar dagen som den började - i schlagerns tecken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0