Vänner

Enligt Facebook har jag 87 vänner. Åttiosju! Vänner!! Men det förstås; det skulle väl bli krångligt om man skulle få massor olika kategorier:

Vill du lägga till NN som
1. vän 
2. bekant 
3. någon som jag skulle vilja lära känna bättre 
4. en som jag känt en gång i tiden 
5. hon den där som är gift med han den där 
6. en person som gör att jag får fler namn i min lista så det ser ut som att jag är populär.

Nej, det skulle förmodligen mest ställa till problem. Missförstå mig inte; det är kul med alla kontakter på facebook, det är bara det oförsiktiga användandet av ordet vän jag fastnar på. Och som det är nu kan jag låtsas att jag har åttiosju vänner och vara glad för det... Men idag är jag gladare för att ha lyckats boka in en helg med ett par vänner som faktiskt skulle falla in under kategori 1 ovan. (Och de ingår inte ens bland mina facebook-vänner!) A-K, om du läser detta, det ska bli gott att träffas igen!


Kommentarer
Postat av: mozter

För att inte nämna alla moztrar man har, som också är ett slags vänner, trotz att de inte facebookar!

2009-02-11 @ 13:59:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0