Sover

Nej, det är inte mycket jag skriver nuförtiden. Har en liten tendens att somna när jag får en ledig stund; det påverkar nog. Idag somnade jag på balkongen fastän snart-sju-åringen förutom att täcka mig med en gigantisk nalle och en kudde själv klättrade på mig.

På fredag slutar eleverna, och om ytterligare en vecka börjar min semester. Mitt livs andra riktiga semester - alltså en så'n där som faktiskt bara är en (betald) paus från ett jobb man ska återuppta. Iallafall tycker jag att det finns klara tecken på att jag får fortsätta i höst.
Tecken 1: Chefen säger att hon vill det och att vi ska skriva kontrakt i veckan som kommer.
Tecken 2: Jag fick en tjänstedator i fredags. Borde jag ju inte fått om jag bara hade två veckor kvar, kan man tycka.
Tecken 3: ...Nej, jag hade nog inte fler. Men det räcker nog rätt bra med de två första.

Men innan hösten ska jag sova lite till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0