Tio

Döttrarna ska vara påskakärringar i skolan imorgon, så det har förberetts i eftermiddag. Den ena satsar på färgglatt med övervikt åt det gula hållet, den andra på helrosa. Jag föreslog tioåringen att han också skulle klä ut sig, men det skulle han ju inte. (Förstår honom.) Det är så skojigt när barnen tycker att allt är pinsamt! Det sa jag till gossen, varpå han svarade:
Jag tycker inte alls att allt är pinsamt, det är bara du som är pinig.
Hahaha! Och nu bloggar jag om det, precis som jag hotade den fnissiga ungen med. Tänk, inte trodde jag att det var så roligt att vara pinsam förälder!

Kommentarer
Postat av: Syster

Visst är det kul!? Jag tror att ett av föräldraskapets delmål är att få ge igen för sömnlösa nätter, magsjukesvängar, treårstrots och annat "finstilt" genom att, under ett antal år, få vara just pinsam!

Sitter själv och klurar på om jag ska gratta en 16-årig kille på FB, med att skriva "Grattis önskar blivande svärmor"... ;)

2010-04-01 @ 08:32:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0