PIM

Maj har försvunnit i ett töcken av jobb och extra-aktiviteter. Bloggandet är, som synes, inte högprioriterat. De senaste två eftermiddagarna och kvällarna har jag ägnat åt att sammanställa en ganska patetisk liten "film". Som varande en av rikets alla lärare, ska jag nämligen kompetensutvecklas på datorområdet, och igår löpte tiden ut för inlämning av PIM-kursens tredje examinationsuppgift: en film. En pedagogisk en, som gärna ska kunna användas i skaparens pedagogiska arbete. I mitt fall innebär det bl.a. att speakerrösten (jag, alltså) pratar långsamt och artikulerat så att det låter fånigt... Men nu är den inskickad, och det räcker bra så. Youtube får klara sig utan mig.

Två av barnen ställde upp som försökskaniner (den minsta bedömdes för ung för den ordklasskunskap som var nödvändig), och resultatet blev, förutom filmen, två dikter och en del fina kort.

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0