Tankarfördagen

Idag blir det inte lika många inlägg, jag lovar! Förmodligen inte i veckan som kommer heller, för jag kommer ha rättså mycket att göra på jobbet. Veckan därefter däremot - då är det sportlov här i söder! Längtar... Hursomhelst, tre saker har jag på hjärtat:

1. Jag har precis fått veta att min hemtenta blev godkänd. Skönt!

2. Dagens bibelläsning: 1 Mos 23, 1 Sam 11, Ps 11-12

Ur tolfte psalmen:
"De svaga förtrycks och de fattiga klagar,
därför vill jag nu gripa in, säger Herren,
jag vill ge hjälp åt den som föraktas." 
Det behövs än... Vore tufft med ett superhjältedåd mot förtryckare runtom i världen, men en del av ingripandet kommer allt genom människor också -medmänniskor.

3. En vers till, inte från bibelläsningsplanen, men väl från predikan:
"Sök först Guds rike och hans rättfärdighet, så skall ni få allt det andra också." (Matt 6:33)
Värt ett försök?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0