Veckan

Semesterdagarna går. Fyra mål hade jag ställt upp för den här veckan:
- Städa mellandotterns rum. Stökeriet därinne hade gått överstyr och hon skulle inte ha klarat av det själv.
- Köpa något att ha på benen till bröllopen i augusti. Två stycken! Både ben och bröllop. Det lär dessutom vara rätt mycket samma gäster på båda bröllopen, så jag kan ju inte ha samma kläder på mig, eller hur?!
- Baka en kladdkaka. ...Jomen, det är väl trevligt med lätt uppfyllda mål också?
- Ta hand om åtminstone en del av vinbären i trädgården. Förra året hanns det inte med innan de var övermogna, och det känns ju som ett slöseri utan dess like.

Jag har gripit mig an samtliga uppgifter och rott dem i land, dessutom. Först ut var flickrummet - lika bra att ta det värsta först, medan orken finns kvar - och det var inte alls roligt, men nu är det välordnat och fräscht. Dessvärre passade jäntungarna på att skapa en helt ofantlig röra i det andra flickrummet under tiden, så sammanlagt ligger vi bara marginellt på plussidan vad det gäller städning.

Sist ut var vinbären, men idag har jag iallafall gjort saft av tolv liter. Klart bättre än förra året. Glasflaskorna tog slut, så jag fortsatte med plastflaskor. Vissa flaskor tycker inte alls om att få kokhet saft upphällt i sig och skrynklar ihop sig till rena konstverk (t.ex. Loka-flaskor), men många går det ganska bra med (t.ex. Icas saftflaskor och Coca-Cola-flaskor). Så nu vet ni det!

Nästa vecka ska jag börja tjuvkika lite på jobbet - läsa matteböcker närmare bestämt. Jag ska ju bli mattelärare, bevars! Det kan bli riktigt roligt, men jag misstänker att det blir roligare om jag har lite överblick över de moment som ska finnas med. Men det får räcka som mål för nästa vecka.

Kommentarer
Postat av: Bonnfrua

Här kommer moster pekpinne: varm saft i plastflaskor kan ta samk av plasten på något sätt så det blir odrickbart. Bättre att låta saften svalna och hälla upp och sedan ner i frysen.

Skrev hon som INTE har plcokat vinbär i år....

2011-07-30 @ 19:56:57
URL: http://bonnfruas365-bilder.blogspot.com/
Postat av: Bonnfrua

att fått flickrum städat och plockat 12 l vinbär, det är en bedrift!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2011-07-30 @ 19:57:41
URL: http://bonnfruas365-bilder.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0