Macho

Hej igen!

För den som undrar har jag sedan sist gillrat två musfällor och fått tömma den ena på mus. Den andra tömde musen på lockbete utan att den slog igen. Ytterligare en mus har synts till i sopskåpet, men där är jag van vid att ha dem och bryr mig inte så mycket. Sängkammaren känns hyfsat trygg igen. 

Att tömma musfällor är förvisso inget jag tycker om att göra, och därför gärna delegerar till mannen i huset. Dessvärre har han ju varit borta, och jag ville inte heller ha en död mus i skåpet i några dagar, så... Man kan om man måste. Nu är dock mannen hemma igen, och jag planerar att inte ens titta på fällorna, sådetså!

Samma dag som jag tagit mig i musfällstömmarkragen, besiktade jag bilen. Det gick precis som väntat, och vi är välkomna tillbaka inom en månad. En av sakerna som behövde åtgärdas var vår så kallade löstagbara dragkrok. Fråga mig inte varför, men de får inte rosta fast utan måste gå att ta bort. Vad spelar det för roll egentligen? Huvudsaken är väl att de inte lossnar när man drar något efter bilen. Det är väl bara bra om de sitter lite extra fast! Hursomhaver var det si och så med löstagbarheten. Det var inte enda punkten på åtgärdslistan, så jag svängde förbi vår bilverkstad på hemvägen för att boka tid. Han suckade lite över dragkroken och "kunde väl försöka, men om det inte går..." och "kostar bara..." osv. Men eftersom jag redan hade lyckats med stordådet att tömma en musfälla den dagen, var jag lite övermodig och tänkte att jag nog kunde mecka loss en dragkrok också - och minsann! Med lite våld, lirkande och ganska mycket fem-femtiosex gick det!

Kände mig som värsta macho-kvinnan. Sedan tog jag en tablett mot mensvärken, åt kladdkaka och tittade på romantisk komedi. Man får ju se till att balansen upprätthålls.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0