Omtyckt

Genom en ridå av fnitter berättade töserna för mig om vad de nyss hade läst. Storebror hade delat med sig av innehållet ur en några år gammal hemlig anteckningsbok, och på en sida stod det:
"I lördags och i måndags och i måndags tyckte jag om mamma."
Fniss, fniss, fniss - han tyckte om mamma - fniss, fniss!

Själv tycker jag att det är lite rart, och så blir jag förstås nyfiken. Hur kom det sig egentligen att jag blev omtyckt så att det var värt att anteckna just de tre dagarna? Det kommer jag aldrig få veta, ehuru sonen inte minns. 

Nu är det förvisso så att jag känner mig omtyckt allt som oftast, men om jag skulle tvivla någon dag finns det svart på vitt: två måndagar och en lördag finns det i alla fall en som tyckt om mig...

Kommentarer
Postat av: Annika

:) Underbart!

Hur går det med färgen på huset?

Vitt, rött, grått?

2012-04-27 @ 20:26:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0