Bloggtorka

Jag vet, men det är faktiskt december. Vem har tid att blogga, liksom? Har inte bakat pepparkakor, köpt färdigt julklappar, gjort marsipan, fixat gran eller postat julkort. Bland annat. Så vad är en blogg?
 
Fryser som en tok och blir på dåligt humör av det. (Nej, jag vill inte ha elektriska tofflor o.dyl. i julklapp. Jag vill att världen ska bli varmare.) Går på luciatåg och blir på bättre humör igen. Bästa luciatåget idag var barnens, förstås. Lillan (som inte är så liten längre) går på en åldersintegrerad skola, så hon har lussat ihop med 4-åringar idag, och det är faktiskt alldeles makalöst sött med småttingarna som glatt sjunger solo. De sjöng med stor övertygelse om adventsljusen och hur de "ser den lilla lådan och känner mig så glad". Klart man blir upplivad då! Västgötskan är också härlig, som när djäknarna sjunger för att "undschlippa" nöd. 
 
Så'n är december. Om en vecka är det nästan lov - lika välkommet som vanligt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0