Klagomål

Bakar muffins till jobbet. Mellandottern sticker in huvudet och suckar över att det är gluten i dem.
"Varför bakar du aldrig muffins som jag kan äta?" säger hon glömsk av att det händer ganska ofta, och att det brukar sluta med att vi får slänga de sista eftersom de inte går åt. Jag har jobbat länge idag, från sju i morse till strax före fem. Aningens trött är jag ju, och är ännu mindre förtjust i frågor som börjar med "Varför gör du aldrig..." än vanligt. Minstingen har ett stort arsenal av den sortens frågor för närvarande, och nästan vilket samtal som helst mynnar ut i att hon är djupt orättvist behandlad och att vi borde läsa "barnkonvetikationen". När hon så blandar sig i samtalet med klagomål som är vagt associerade till det jag och storasyster pratar om, suckar jag "Men vad klagar du för egentligen?" På det svarar hon med en plötslig insiktsfullhet "Allting!"

Hon tycker förresten att jag också klagar för mycket, så vårt plågande av varandra är alldeles rättvist.

Kommentarer
Postat av: Kusin Annika

Vill bara tipsa dottern om en sida...

http://www.humanrights.gov.se/extra/pod/?id=9&module_instance=3&action=pod_show

2012-02-09 @ 13:09:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0