Vardagsnoteringar

Det första som händer när barnen har sett en film är att de paxar varsin figur ur filmen, och sedan startar leken. Böcker, SuperMario och nästan vad som helst är också så'nt som är startskott för lekar. Jag tycker det är härligt att se deras fantasi ta sig uttryck på alla möjliga vis. Så här ser det t.ex. ut i ett av barnens rum, inspirerat av en film som är favorit för närvarande. Kan du gissa vilken?




Ett stort steg i mellandotterns liv togs häromveckan, när de återkommande trasslorna i nacken helt enkelt blev för mycket. Jag tycker att det blev väldigt snyggt! Det är inte heller precis någon nackdel att tårarna och tjatet som hörde ihop med hårborstningen nu är ett minne blott. 


Kommentarer
Postat av: Annika

Jättefin i håret. Kan inte gissa filmen :(

2012-01-21 @ 22:39:23
Postat av: mozter

Jättefin!!

Kan inte heller filmen.....:(

2012-01-22 @ 13:50:26
Postat av: Jag

Det är svävande lyktor. Trassel, alltså. :)

2012-01-22 @ 16:31:49
Postat av: Marie Breskic

Trassel, ja. Min minsta ska spara håret så det blir långt som Rapunzels säger hon och hon trasslar också. Och säg till din flicka att hon ser jättefin ut i sin nya frisyr!

2012-01-25 @ 20:02:32
URL: http://utrikesmarie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0