Burk 55-57

Allt eftersom burkarna blir svårare att få plats med utan att det blir alldeles uppenbart att jag har en samling, har min entusiasm avtagit något och jag har blivit bättre på att låta bli att köpa burkar bara för att de finns. Men så händer det något och vips har man en hel hoper nya burkar igen. Den här helgen hände det sig att svärmors väninna som flyttat från hus till lägenhet ville ha hjälp att "bli av med". Hon tittar lite konstigt på mig när jag vill ha burkarna som står och skräpar i hennes skafferi, och jag tittar storögt på dem och törs knappt fråga om jag verkligen får ta dem.

I samlingen nedan är de två yttersta från nämnda hushåll:

Jag menar, vem vill inte ha dem?

Den mittersta har jag räddat från pappas ovarsamma hantering. Den visas från sin minst skadade sida här. Å andra sidan hade pappa den till förvaring av nycklar som han inte visste vart de hörde, och den var välfylld, så någon sorts samlardille har han bestämt också.

Kolla in "fönsterkarmarna"!

Man kan för övrigt köpa fönsterburkar på bl.a. Åhléns idag också, men då är fönstret av vek plast istället för rejält glas. Inte får man någon rost på köpet heller. Pah!

Kommentarer
Postat av: mozter

Galet fina!

2012-03-15 @ 06:35:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0