Glädje

Jag bestämde mig precis för att skriva tre saker som har gjort mig glad den här veckan. Nu ska jag bara komma på dem också...
 
1. Jag åker buss till och från jobbet, men bussen går ute vid motorvägen och inte inifrån vår lilla by. Det är lite bökigt, eftersom det är några kilometer till busshållplatsen, men min snälla man skjutsar mig varje dag fastän han måste gå upp före sex för att hinna det. Det är jag glad för att han gör, men det var inte det jag skulle skriva. En bra sak med att vänta på bussen vid motorvägen, är att om man inte har några medväntare kan man sjunga precis hur högt och falskt man vill utan att någon hör. Trafiken dränker allt ljud, och närmsta hus är inte särskilt nära. Den här veckan har jag varit lyckligt ensam i min väntan två gånger och glatt skogens djur med min välsång. 
 
2. Två gånger har jag fått beröm för väl utfört arbete. Det är inte alla veckor som det droppar in sådär, även om mina elever i ärlighetens namn i regel är väldigt tacksamma, glada och lätta att få komplimanger av. 
 
(Paus. Tänker så det knakar. Kan man skriva chokladkakor? Roliga klipp på youtube? Att jag inte blev blöt om fötterna när det regnade häromdagen eftersom jag faktiskt kommit ihåg att ta på mig gummistövlar? Hm. Vill komma på något bättre. Kommer inte på något bättre.)
 
3. I måndags och tisdags regnade det och var ett riktigt ruskväder, men se, jag kom ihåg både gummistövlar och paraply och var så torr och fin så när jag kom till jobbet. Det ni!
 
Om man tänker efter blir ju allt det där faktiskt sex saker, eftersom samtliga punkter har hänt två gånger. Inte illa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0