Utflykt

Den här dagen vek vi åt familjeutflykt, och så bra vi har haft det! Det händer inte så ofta att vi tar en hel dag och åker iväg hela familjen (utom på sommaren), så desto roligare att det blir bra när vi väl gör det.
 
Vi började med att släpa med tjejerna på naturhistoriska museet ("Jag vill inte titta på döda djur!"), och minsann om det inte fanns både det ena och det andra som fascinerade. Enorma mängder uppstoppade fåglar (mestyrann kan vara det mest oväntade fågelnamnet), blåvalen förstås, massa småkryp och storkryp och så min favorit, myrkotten. Och en cafeteria och en presentshop, inte att förglömma...
 
Sedan knallade vi ner i Slottsskogen och spelade äventyrsgolf. Solen gassade, så det blev lite varmt och törstigt på slutet, men det var roligt att se hur tjejerna blev allt säkrare efterhand. Vi andra var jämnare, men även jag tog mig så småningom och kämpade mig förbi båda herrarna. (Hehe!)
 
Vi hann med pizza och glass också, och sedan var det rättså skönt att sitta still i bilen. 
 
Lägg till detta försommarfärgade bokar, hav av förgätmigejer, doftande hägg, blå himmel och vitsippsbackar, så förstår ni att livet är skönt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0