Städar

 
Så här ser den ut, vår städskrubb som fordom var en toalett. Orange, mintgrön, brun och ljusgul. Eventuellt finns den inte kvar när jag kommer hem från jobbet imorgon, så jag fotade den. Den brukar förstås inte vara så tom heller, tvärtom har det tagit mig åtskilliga timmar att tömma den.
 
Även matrummet är helt tömt, likaså köksskåpen och hyllorna där (men inte skafferiet; vårt gå-in-i-skafferi ska förstås bevaras!), toaletten på nedre plan samt nästan hela vardagsrummet. Soffan och soffbordet har snickarna lovat att de kan flytta runt allteftersom, och det är nog tur. Det är minsann inte lätt att hitta ställen att ha alla saker på! I gästrummet står (förutom det som brukar vara där) tre bokhyllor, div kassar med böcker, en stereo samt akvariet, som maken ägnade gårdagen åt att flytta.
 
Jaja. Det drar igång imorgon på riktigt, som jag nog har skrivit. Tur att kidsen är på läger hela veckan, för det kommer nog vara rätt rörigt.
 
Och så är läget just nu, för den som undrade. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0