Hopp

Det är fint att se att så många ställer sig frågan "Vad kan jag göra?" angående flyktingkatastrofen. På precis den frågan inväntar jag också ett svar. Jag antar att jag gör en del i min yrkesroll - hjälper till med integration (språket är ju rätt viktigt)  och ger en smula vardagstrygghet och så där - men situationen runt Medelhavet och i Syrien är så akut. Man skulle vilja se lite vita bussar eller chartrade plan eller så... Iallafall är det gott att så många rullar upp ärmarna nu. Det borde ge avtryck i politiken, tycker jag, för den ska ju ändå spegla folkets åsikter. Dessvärre tycks SD vara immuna mot alla logiska konsekvenser av de dumheter de säger och gör, men öppnade ögon för krigsflyktingarnas verklighet kanske kan vända opinionen snart.
 
Sluta aldrig hoppas.
Sluta aldrig be.
Sluta aldrig önska.
Under kan ju ske!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0