Långhelg igen

Terminens sista långhelg har varit tämligen underbar. Hör här: 

Fredag (=midsommarafton): Jag och tjejerna var själva hemma, och ingen av oss är särskilt förtjust i traditionellt firande med dans och sill, så vi gjorde det vår stil. Blommor, jordgubbar och kladdkaka. Jag tog en promenad på dryga milen och fröjdades över skapelsen. Jag hängde också tvätt och röjde på köksbänken - vilket kan vara nog så skönt när det legat efter ett tag.
 
Lördag: Jag åkte alldeles själv till Nyhem (maken jobbar varendaste storhelg för närvarande), gick på två bra möten, och fick en del att tänka på med mig och en del tänkande gjort direkt på plats. På kvällen övertalade jag tjejerna att ta en promenad runt sjön med mig. Det är ändå något oemotståndligt med soliga sommarkvällar!
 
Idag: Tydligen har jag varit gift i halva mitt liv precis idag, så jag vaknade till ett enormt uppblåst hjärta som blockerade vägen till toaletten. Rolig överraskning! I eftermiddag har vi varit och spelat minigolf, och det var mitt livs runda - jag ska aldrig spela igen, tror jag, utan bara minnas den här omgången. Sedan fikade vi "lite". Förmiddagen var också härlig, för då tog jag med mig en bok och gick upp till en favoritplats på ett kalhygge i och satt där och läste och lyssnade på näktergalen och alla brummande insekter. Skönt!
 
Så jag har haft ännu en fin långhelg!
Nu ska jag bara jobba två veckor till, sedan har jag oöverblickbara sju veckors semester. Ljuvligheters ljuvlighet!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0