7,7 miljarder världar

Jag möter en människa på gatan. Ingen jag känner, bara en person som alla andra. 
Hon är på väg någonstans, precis som jag. 
Hon har ett sammanhang, förstås. Familj, kanske några vänner, säkert många bekanta från nu och från förr.  
Varje dag lever hon sitt liv. Har sina rutiner, sina uppgifter, sina glädjeämnen, sina svårigheter. 
Hon är bra på något och hon lär sig hela tiden nya saker, men vissa saker faller sig bara inte naturligt för henne. 
Hon bär med sig sin historia; glada minnen, plågsamma händelser, vaga hågkomster - men somt har hon glömt. 
Just idag hinner hon känna många olika saker. Hon tänker och hon drömmer. 
Hon har ett liv precis lika mycket som jag har ett liv. Hon är en värld. 

Faktiskt är det gott om människor på gatan, var och en med sin eget liv och sin egen värld. 
Det svindlar. Det finns 7,7 miljarder världar i världen.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0